شنبه ۰۳ تیر ۰۲ ۲۱:۰۲ ۵۰ بازديد
تحقیق کلمات کلیدی چیست، چگونه و با چه ابزاری انجام می شود؟
باز هم با مقاله ای در مورد سئو در خدمت شما هستیم و سعی می کنیم به برخی از سوالات شما پاسخ دهیم و در صورت داشتن ابهام خوشحال می شویم از طریق قسمت نظرات در انتهای مطلب با ما در میان بگذارید. .
یکی از مهمترین وظایف یک متخصص سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی نه تنها برای سئو مهم است، بلکه تاثیر زیادی بر بازاریابی دیجیتال، SEM، بازاریابی محتوا و بازاریابی ورودی دارد.
اگر می خواهید بدانید کیوردریسرچ چیست؟، پیشنهاد می کنم منابع معتبر SEO را مطالعه کنید.
به جرات می توان گفت که مهمترین فرآیند در سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی مهمترین نقش را در سئو دارند و در واقع اگر کلمه ای جستجو نشود موتور جستجویی وجود ندارد که بخواهیم آن را بهینه سازی کنیم. تحقیق کلمات کلیدی به معنی تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی وب سایت است. انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا به صاحبان سایت کمک می کند تا بیشترین ورودی ها را جذب کنند.
کلمه کلیدی چیست؟
کلمه کلیدی، کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی که در انگلیسی Keyword نامیده می شود، عبارتی است که کاربران اینترنت در موتورهای جستجو برای یافتن محتوای خاص به دنبال آن هستند.
این عبارت جستجو می تواند از نظر تعداد کاراکترها یا حتی یک عبارت طولانی یا سوال بسیار کوتاه باشد. در بسیاری از موارد، موتورهای جستجو با پیشنهاد کلمات و عبارات مشابه و مرتبط، به کاربران کمک می کنند تا کلمات کلیدی مناسب تری را پیدا کنند.
فرآیند تحقیق کلمات کلیدی چگونه است؟
به طور خلاصه، فرآیند تحقیق کلمات کلیدی به دنبال یافتن کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در مقاله و محتوای وب سایت است.
متخصصان سئو معمولاً راه حل های مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی دارند، اما در اینجا روش و راه حل خود را با شما به اشتراک می گذارم.
اساسا من مراحل زیر را برای تحقیق کلمات کلیدی انجام می دهم.
مجموعه موضوع کارفرما و کلیدواژه های اصلی
پیشنهادات کلمه کلیدی را بر اساس کلمات کلیدی کارفرما دریافت کنید
کلمات کلیدی رقبا را جمع آوری کنید
تجزیه و تحلیل دقیق انواع کلمات کلیدی
طبقه بندی کلمات کلیدی بر اساس موضوع و هدف
تعیین صفحات برای هر کلمه کلیدی و جداسازی و ادغام صفحات
استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت
کلمات جستجو شده را از خود وب سایت جمع آوری کنید
وضعیت کلمات کلیدی در وب سایت را تجزیه و تحلیل کنید
کلمات کلیدی با رتبه پایین را در وب سایت بهینه کنید
و در نهایت چرخه را مرور کنید
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
در تحقیق کلمات کلیدی، علاوه بر ابزارهای عمومی برای مدیریت مجموعه ای از کلمات کلیدی مانند مایکروسافت اکسل، به ابزارهای تخصصی دیگری نیز نیاز داریم. معمولا اکثر ابزارهای سئو دارای امکاناتی برای تحقیق کلمات کلیدی هستند، اما ابزارهای تخصصی نیز برای فرآیند تحقیق کلمات کلیدی طراحی شده اند.
برای مثال ابزارهایی برای دریافت کلیدواژه های پیشنهادی وجود دارد که کلیدواژه های اولیه را به آنها می دهیم و این ابزارها صدها و گاهی هزاران کلمه کلیدی پیشنهادی مرتبط با آنها را در اختیار ما قرار می دهند.
می توان گفت که مهمترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی ابزاری است که می توان از آن برای مشاهده وضعیت رتبه بندی کلمات کلیدی استفاده کرد. مهمترین این ابزارها ابزار Google Search Console است اما این ابزار محدودیت هایی دارد و پاسخگوی تمام نیازهای یک متخصص سئو نیست. ابزارهای Ranktracker به متخصص سئو این امکان را می دهد تا وضعیت رتبه بندی وب سایت را در کلمات کلیدی بررسی کند. یکی از معروف ترین آنها ابزار سئو PowerSuite است.برای مشاهده و یادگیری استفاده از ابزار رایگان کلمات کلیدی به لینک زیر مراجعه کنید.
https://khanomsin.ir/keyword-research-tools/
تحقیق کلمات کلیدی نیز چالش هایی را به همراه دارد، به عنوان مثال هنگام کار با کلمات کلیدی فارسی، معمولاً در برخی ابزارها مشکل ناسازگاری کلمات کلیدی فارسی وجود دارد.
باز هم با مقاله ای در مورد سئو در خدمت شما هستیم و سعی می کنیم به برخی از سوالات شما پاسخ دهیم و در صورت داشتن ابهام خوشحال می شویم از طریق قسمت نظرات در انتهای مطلب با ما در میان بگذارید. .
یکی از مهمترین وظایف یک متخصص سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی نه تنها برای سئو مهم است، بلکه تاثیر زیادی بر بازاریابی دیجیتال، SEM، بازاریابی محتوا و بازاریابی ورودی دارد.
اگر می خواهید بدانید کیوردریسرچ چیست؟، پیشنهاد می کنم منابع معتبر SEO را مطالعه کنید.
به جرات می توان گفت که مهمترین فرآیند در سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی مهمترین نقش را در سئو دارند و در واقع اگر کلمه ای جستجو نشود موتور جستجویی وجود ندارد که بخواهیم آن را بهینه سازی کنیم. تحقیق کلمات کلیدی به معنی تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی وب سایت است. انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای ایجاد محتوا به صاحبان سایت کمک می کند تا بیشترین ورودی ها را جذب کنند.
کلمه کلیدی چیست؟
کلمه کلیدی، کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی که در انگلیسی Keyword نامیده می شود، عبارتی است که کاربران اینترنت در موتورهای جستجو برای یافتن محتوای خاص به دنبال آن هستند.
این عبارت جستجو می تواند از نظر تعداد کاراکترها یا حتی یک عبارت طولانی یا سوال بسیار کوتاه باشد. در بسیاری از موارد، موتورهای جستجو با پیشنهاد کلمات و عبارات مشابه و مرتبط، به کاربران کمک می کنند تا کلمات کلیدی مناسب تری را پیدا کنند.
فرآیند تحقیق کلمات کلیدی چگونه است؟
به طور خلاصه، فرآیند تحقیق کلمات کلیدی به دنبال یافتن کلمات کلیدی مناسب برای استفاده در مقاله و محتوای وب سایت است.
متخصصان سئو معمولاً راه حل های مختلفی برای تحقیق کلمات کلیدی دارند، اما در اینجا روش و راه حل خود را با شما به اشتراک می گذارم.
اساسا من مراحل زیر را برای تحقیق کلمات کلیدی انجام می دهم.
مجموعه موضوع کارفرما و کلیدواژه های اصلی
پیشنهادات کلمه کلیدی را بر اساس کلمات کلیدی کارفرما دریافت کنید
کلمات کلیدی رقبا را جمع آوری کنید
تجزیه و تحلیل دقیق انواع کلمات کلیدی
طبقه بندی کلمات کلیدی بر اساس موضوع و هدف
تعیین صفحات برای هر کلمه کلیدی و جداسازی و ادغام صفحات
استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت
کلمات جستجو شده را از خود وب سایت جمع آوری کنید
وضعیت کلمات کلیدی در وب سایت را تجزیه و تحلیل کنید
کلمات کلیدی با رتبه پایین را در وب سایت بهینه کنید
و در نهایت چرخه را مرور کنید
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
در تحقیق کلمات کلیدی، علاوه بر ابزارهای عمومی برای مدیریت مجموعه ای از کلمات کلیدی مانند مایکروسافت اکسل، به ابزارهای تخصصی دیگری نیز نیاز داریم. معمولا اکثر ابزارهای سئو دارای امکاناتی برای تحقیق کلمات کلیدی هستند، اما ابزارهای تخصصی نیز برای فرآیند تحقیق کلمات کلیدی طراحی شده اند.
برای مثال ابزارهایی برای دریافت کلیدواژه های پیشنهادی وجود دارد که کلیدواژه های اولیه را به آنها می دهیم و این ابزارها صدها و گاهی هزاران کلمه کلیدی پیشنهادی مرتبط با آنها را در اختیار ما قرار می دهند.
می توان گفت که مهمترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی ابزاری است که می توان از آن برای مشاهده وضعیت رتبه بندی کلمات کلیدی استفاده کرد. مهمترین این ابزارها ابزار Google Search Console است اما این ابزار محدودیت هایی دارد و پاسخگوی تمام نیازهای یک متخصص سئو نیست. ابزارهای Ranktracker به متخصص سئو این امکان را می دهد تا وضعیت رتبه بندی وب سایت را در کلمات کلیدی بررسی کند. یکی از معروف ترین آنها ابزار سئو PowerSuite است.برای مشاهده و یادگیری استفاده از ابزار رایگان کلمات کلیدی به لینک زیر مراجعه کنید.
https://khanomsin.ir/keyword-research-tools/
تحقیق کلمات کلیدی نیز چالش هایی را به همراه دارد، به عنوان مثال هنگام کار با کلمات کلیدی فارسی، معمولاً در برخی ابزارها مشکل ناسازگاری کلمات کلیدی فارسی وجود دارد.
- ۰ ۰
- ۰ نظر