یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

کامپوزیت دندان در رشت

۶۶ بازديد

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان، یکی از متداول‌ترین روش‌های ترمیمی و زیبایی در دندانپزشکی است و طرفداران بسیاری هم دارند. رنگ پرکننده‌های فلزی، کامپوزیت از ویژگی‌های زیبایی شناختی باید باشد.

ماده ای است که برای پر کردن و اصلاح دندان استفاده می شود و به طو ر کلی بین ۵ تا ۷ سال دوام دارد. برای انجام کامپوزیت دندان در رشت ما به شما دندانپزشکی دکتر شمس را معرفی می‌کنیم. 

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان که به لمینت کامپوزیت نیز معروف است یکی از بهترین روش ها برای ترمیم و زیبایی دندان ها می باشد. مواد کامپوزیت یک سری مواد خمیری هستند و دندانپزشک یک لایه نازک روی دندان بیمار قرار می دهد. علاوه بر این، این مواد دارای طیف گسترده ای از رنگ ها از سفیدترین تا تیره ترین رنگ ها هستند و هر فردی با توجه به علاقه و رنگ پوست خود می تواند از این مواد برای رفع مشکلات دندانی استفاده کند.


انواع کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت های دندانی بر اساس تعداد و اندازه ذرات به انواع زیر تقسیم می شوند:

 

کامپوزیت های هیبریدی

کامپوزیت های میکروفیلد

کامپوزیت نانوفیلد

هر کدام از این کامپوزیت ها کاربرد و کاربرد خاص خود را دارند. به عنوان مثال برای دندان های جلویی ملاک اصلی زیبایی و درخشندگی کامپوزیت است. در حالی که در دندان های عقب، استحکام کافی برای جویدن غذا، معیار اصلی انتخاب کامپوزیت است.

اگر قصد دارید دندان های خود را کامپوزیت کنید، ابتدا باید با انواع کامپوزیت دندان آشنا شوید.

 

مراحل کامپوزیت دندان

اجرای کامپوزیت دندان شامل دو مرحله کلی است. در ابتدا دندانپزشک دندان های شما را به دقت معاینه می کند و در صورت وجود مشکلاتی مانند پوسیدگی ابتدا اقداماتی را برای رفع این مشکلات انجام می دهد. همچنین با توجه به وضعیت فک و دندان های شما، دندانپزشک توصیه های لازم را برای ساخت کامپوزیت به شما می دهد.

 

در مرحله دوم دندانپزشک درمان کامپوزیت را انجام می دهد. کامپوزیت دندان معمولاً در چندین جلسه درمانی قابل دستیابی است. بسیاری از افراد به دلیل زمان کوتاه و سریع کامپوزیت دندان از این روش برای حل مشکلات خود استفاده می کنند.

کاربرد کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان به ترمیم بسیاری از عیوب محدود و جزئی دندان کمک می کند. از کامپوزیت دندان برای حل مشکل شکستگی دندان و پر شدن لب نیز استفاده می شود. دندانپزشکان همچنین از کامپوزیت های دندانی برای ترمیم و ترمیم شکل دندان و پرکردن دندان ها به خصوص دندان های جلویی استفاده می کنند.

بلیچینگ دندان، کامپوزیت و ایمپلنت دندان در رشت برای داشتن ظاهر زیباتر دندان، مانند یک مجموعه کنار هم قرار دارند. از شما دعوت میکنیم برای مشاهده خدمات بیشتر ما و مطالب و عکسهای بیشتربه لینک زیر مراجعه کنید.

https://drshamsdentist.com/%d9%85%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5-%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/

طول عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

کامپوزیت دندان معمولا بین 5 تا 7 سال دوام می آورد. اما رعایت نکات مراقبتی و تغذیه ای بعد از کامپوزیت به افزایش طول عمر آنها کمک می کند. علاوه بر این، موارد زیر در طول عمر کامپوزیت دندان موثر هستند:

جنس دندان

کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت کامپوزیت های دندانی

برند کامپوزیت دندان

مهارت های دندانپزشکی

البته باید بدانید که کامپوزیت دندان با کمک پولیش قابل ترمیم است. بنابراین اگر مواد غذایی رنگ دندان های کامپوزیت شما را تغییر داده است، می توانید با کمک پولیش آن ها را به شکل اولیه خود بازگردانید.

مزایای کامپوزیت های دندانی

کامپوزیت دندان دارای مزایای زیر است:

 

قیمت پایین، کیفیت بالا

برای داشتن ظاهری طبیعی و زیبا نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست

نیازی به انجام دست در آزمایشگاه و سفید کردن دندان ها نیست

با برگشت پذیری کمترین عوارض را دارد

دوام و قابلیت تعمیر خوب

روند درمان سخت و قوی، کوتاه و سریع

رنگبندی متنوع و نامحدود

رفع نواقص مختلف دندانی مثل ترک خوردگی و تغییر رنگ

 

مهمترین معایب کامپوزیت دندان چیست؟

 

کامپوزیت های رنگ آمیزی بسیار مستعد لکه شدن و محو شدن هستند.

محدودیت های استفاده از کامپوزیت فقط در مواردی قابل استفاده است که درمان محدود به یک یا چند دندان باشد.

نیاز به پولیش کامپوزیت بعد از مدتی کدر شده و نیاز به پولیش دارد.

ماندگاری ضعیف کامپوزیت دندان یک روش موقتی است و فقط 5-7 سال دوام می آورد.

 

آسیب پذیری کامپوزیت دندان می تواند بریدگی یا افتادن باشد.

تفاوت لمینت سرامیکی کامپوزیت و دندان

لمینت دندان روش دیگری است که می توان از آن برای اصلاح عیوب دندان استفاده کرد. لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان دارای یک سری تفاوت هستند، از جمله:

در روش لمینت سرامیکی، بر خلاف کامپوزیت دندان، مینای دندان تراشیده می شود.

لمینت سرامیکی نیاز به قالب گیری و ساخت در آزمایشگاه دارد، به همین دلیل است که فرآیند پردازش آن طولانی تر از کامپوزیت است.

لمینت های سرامیکی استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیت های دندانی دارند.

لمینت سرامیکی گرانتر از کامپوزیت دندان است.

یکی از تفاوت های لمینت و کامپوزیت این است که کامپوزیت دندان نسبت به لمینت سرامیکی دوام  بسیار کمتری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لمینت دندان ونیزانجام این کارکلیک کنید.

 

کاندیدای کامپوزیت دندان چه کسانی هستند؟

تقریباً همه افراد در سنین مختلف می توانند مشکلات جزئی دندان های خود را با کمک کامپوزیت دندان برطرف کنند. اما در برخی موارد و شرایط برخی افراد نمی توانند از این روش استفاده کنند. اگر جزو افراد زیر نیستید یا مشکلات زیر را ندارید، کاندیدای کامپوزیت دندان هستید:

 

دندان های ناسالم و پوسیده

افرادی که به دلیل بهداشت نامناسب دهان و دندان پوسیده و ناسالم دارند، باید قبل از کامپوزیت دندان، مشکل پوسیدگی دندان خود را برطرف کنند.

 

افرادی که ریشه دندان ضعیفی دارند

افرادی که ریشه دندانشان استحکام ضعیفی دارد یا بافت دندانی زیادی از دست داده است، کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت دندان نیستند. در این افراد کامپوزیت دندان تقریباً بی اثر است.

 

طول عمر کامپوزیت دندان


افرادی که عادت های بد دارند

افرادی که رفتارهای نامناسبی مانند دندان قروچه، فشردن دندان ها و غیره انجام می دهند. کاندیدای مناسبی برای کامپوزیت دندان نیستند.

افرادی که ناهنجاری های شدید دندانی دارند

افرادی که دندان های بسیار نامنظم دارند باید از روش های درمانی دیگر مانند ارتودنسی برای رفع مشکل خود استفاده کنند.

افرادی که دندان های باک دارند

کامپوزیت دندان در واقع یک لایه نازک است اما این لایه نازک دندان افراد را تا حدودی به جلو می برد. بنابراین افرادی که دندان های برجسته دارند نباید از این روش استفاده کنند.

یکی از مزایای درمان ارتودنسی این است که دندان ها را به جای مناسب منتقل می کند که پس از آن ظاهر آن ها زیباتر شده و طرح لبخند اصلاح می شود.

 

هزینه کامپوزیت دندان چقدر است؟

هزینه کامپوزیت دندان تا حد زیادی به برند و نوع کامپوزیت مورد استفاده بستگی دارد. با این حال، باید بدانید که کامپوزیت دندان یک روش بسیار مقرون به صرفه برای ترمیم عیوب دندان است. عوامل زیر در قیمت کامپوزیت دندان موثر است:


تعداد دندان ها

علامت مرکب

تخصص دندانپزشک

روش اجرای کامپوزیت دندان

دلیل تفاوت قیمت کامپوزیت دندان چیست؟

تفاوت قیمت به این دلیل است که هر کلینیک دندانپزشکی قیمت خود را برای ارائه خدمات کامپوزیت دندان تعیین می کند که می تواند تحت تأثیر عواملی مانند کیفیت مواد، کیفیت کار دندانپزشک، برند مورد استفاده و ... سایر متغیرهای مرتبط اگر خدمات دندانپزشکی را از یک مرکزمعتبر که از تجهیزات لوکس استفاده می کند دریافت کنید، طبیعتا پرداخت شما بیشتر خواهد بود.

 

بهترین رنگ کامپوزیت دندان

یکی از فاکتورهای مهمی که در انتخاب کامپوزیت دندان باید به آن توجه کنید، انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان است. برخی افراد بر این باورند که انتخاب روشن ترین رنگ کامپوزیت دندان برای آنها مناسب است، در حالی که این باور درست نیست. بهترین رنگ کامپوزیت دندان برای هر فردی متفاوت است.

هر کدام از برندهای مختلف کامپوزیت موجود در بازار طیف رنگی متفاوتی دارند. برخی از مارک های کامپوزیت دارای خواص آفتاب پرست هستند، به این معنی که با استفاده از آنها می توان به ترمیم کاملا طبیعی دست یافت.

یک متخصص کامپوزیت به شما کمک می کند تا بهترین و مناسب ترین رنگ کامپوزیت دندان را انتخاب کنید. 

 

اگر می خواهید ترمیم دندان شما طبیعی به نظر برسد، در انتخاب رنگ به رنگ پوست خود توجه کنید. افرادی که پوست تیره دارند باید از کامپوزیت های نزدیک به رنگ طبیعی دندان استفاده کنند. از طرف دیگر، اگر پوست روشنی دارید، استفاده از کامپوزیت های سفید روشن برای شما مناسب است.

در انتخاب رنگ دندان کامپوزیت به سفیدی چشم خود توجه کنید. رنگ دندان های کامپوزیت شما نباید از سفیدی چشم شما روشن تر باشد. در غیر این صورت کامپوزیت دندان شما طبیعی به نظر نمی رسد.

بهتر است برای کامپوزیت دندان خود با متخصصان کامپوزیت مشورت کنید. متخصصان کامپوزیت از تکنیک های پیشرفته برای ساخت کامپوزیت استفاده می کنند.

در انتخاب رنگ کامپوزیت به رنگ موی خود توجه کنید

اهمیت مراجعه به متخصص کامپوزیت دندان

برای اینکه از کامپوزیت دندان خود راضی باشید باید به متخصص کامپوزیت مراجعه کنید. کامپوزیت های دندان نیاز به دانش و تجربه کافی دارند. متخصص کامپوزیت دندان بهترین و جدیدترین مدل های کامپوزیت موجود در بازار را می شناسد و از بهترین برندها برای کامپوزیت دندان شما استفاده می کند.

علاوه بر این متخصص کامپوزیت دندان با استفاده از تکنیک لایه بندی، ترمیم فوق العاده طبیعی و زیبایی را روی دندان های شما ایجاد می کند. به طور کلی، یک متخصص کامپوزیت دندان باید پارامترهای زیر را داشته باشد:


دارای تخصص و مدرک دیپلم معتبر در زمینه کامپوزیت های دندانی

دانش و تسلط کامل بر تکنیک های جدید در زمینه کامپوزیت دندان

استفاده از بهترین و با کیفیت ترین کامپوزیت ها

استفاده از تجهیزات روز دنیا

بررسی دقیق دندان و نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان

ارائه خدمات با کمک کادری حرفه ای و مجرب

دقت و ظرافت در کار

صبور و صبور

شرایط بهداشتی را متناسب با بیماران ارائه دهید

مراقبت های لازم بعد از کامپوزیت دندان

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید با استفاده از دندان های کامپوزیت دیگر نیازی به مراقبت سفت و سخت از آنها نیست، باید بگویید که سخت در اشتباهید. حقیقت این است که دندان های کامپوزیت حتی بیشتر از دندان های طبیعی شما به مراقبت نیاز دارند.

یک دوره مراقبت فقط باید برای چند روز اول پس از کامپوزیت ادامه یابد، در حالی که برخی از روش های مراقبت دیگر باید برای مدت طولانی انجام شوند.

مراقبت حاد

پس از ترمیم دندان ها با استفاده از کامپوزیت، باید مراقبت های کوتاه مدت و توصیه های زیر را رعایت کنید:

 

اگر دندانپزشک شما در حین کامپوزیت از ماده بی حس کننده استفاده می کند، باید از خوردن یا جویدن غذاهای سفت تا زمانی که اثرات داروی بی حس کننده به طور کامل از بین نرود، خودداری کنید. اثرات داروهای بیهوشی حدود یک تا دو ساعت باقی می ماند و در این مدت بهتر است از مایعات و مواد غذایی خنک استفاده شود.

اگر در ابتدا احساس تیز بودن در کامپوزیت می کنید یا در هنگام جویدن غذا احساس غیرعادی می کنید، حتما به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا در صورت لزوم اصلاحاتی در کامپوزیت دندان شما انجام شود.

تا یک روز بعد از کامپوزیت از نوشیدنی های رنگی مانند چای، قهوه و نوشابه خودداری کنید.

بعد از هر وعده غذایی دندان های خود را مسواک بزنید و برای از بین بردن پلاک از نخ دندان استفاده کنید.

غرغره آب نمک به کاهش التهاب لثه کمک می کند.

 

مراقبت بلند مدت

اگر می خواهید از دندان های کامپوزیت و زیبایی آنها برای مدت طولانی تری لذت ببرید، باید مراقبت های طولانی مدت زیر را دنبال کنید:

بهداشت دهان و دندان خود را جدی تر بگیرید، استفاده از مسواک و نخ دندان را فراموش نکنید.

رژیم غذایی خود را تغییر دهید و مصرف مواد رنگی مانند شکلات، قهوه، سس و چای را کاهش دهید که باعث لکه شدن و تغییر رنگ کامپوزیت می شود.

عادت دندان قروچه را از خود دور کنید. اگر عادت به فشردن دندان ها در خواب دارید، بهتر است از محافظ دهان استفاده کنید.

چکاپ های منظم دندان های خود را جدی بگیرید.

نحوه مصرف غذاهای سفت مانند آجیل را کاهش دهید یا تغییر دهید.

عادات بدی مانند جویدن مداد و باز کردن نوشابه با دندان را کنار بگذارید.

کامپوزیت ونیر یکی از انواع روکش های دندانی است که رنگ بسیار مناسبی دارد و ظاهر زیبایی به دندان ها می بخشد و در دندانپزشکی زیبایی نیز کاربرد دارد

 

تغییر رنگ و زرد شدن کامپوزیت دندان

جدا شدن و افتادن کامپوزیت دندان

پوسیدگی کامپوزیت دندان

شکستگی و پر کردن لب کامپوزیت دندان

ایجاد بوی بد دهان

عفونت لثه و بیماری پریودنتال

دوام کامپوزیت دندان

برای انتخاب بهترین دکتر کامپوزیت در تهران توجه کنید

دندانپزشک شما از بهترین مواد برای درمان استفاده می کند.

برای انتخاب بهترین دکتر کامپوزیت در تهران توجه کنید که دندانپزشک ما از بهترین مواد و متریال برای درمان استفاده کنید.

 

چگونه درد و درمان بعد از کامپوزیت دندان را کنترل کنیم؟

درد و افزایش نتیجه از انجام یک کامپوزیت، عارضه کامل طبیعی است. می‌یابد، اما اگر بیش از یک مدت طول بکشد باید برای درمان و بررسی بیشتر به دندانپزشک مراج عهد کنید. دندانپزشکان معمولاً از راه‌حل‌های زیر برای کاهش و کنترل درد و حسا س بود از دندان‌ها پس از کمپوزیت کمک می‌گیرند:

 

داروی مسکن و ضد مثل قرص ایبوپروفن

توصیه به استفاده از خمیردندانهای ضدحساسیت. این خمیردنها معمولاً حاوی موادی مانند نیترات پتاسیم، فلوراید س دیم و فلوراید استنوس هستند.

پس از انجام کامپوزیت

غرقره و دهانی دهانی با آب ولرم و نمک

منع نوشیدنی ها و خوراکی های اسیدی، مثل مرکبات و آب آن ها به ویژه سرک ه، لیمو، گوجه فرنگی و میوه های خشک

دندان ها را برعهده دارد و حاوی مواد روشنایی دندان باشد.

 

سخن پایانی

در این مقاله به کامپوزیت دندان، یکی از پرطرفدارترین روش های ترمیم و زیبایی در دندانپزشکی پرداختیم. کامپوزیت دندان یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توان آن را کمک کرد.

آیا کودک در زمان رشد دندان دچار تب و درد می شود؟

کودکان قبل از رویش اولین دندان ها علایم زیادی را از خود نشان می دهند مانند: آبریزش مداوم دهان، بی اشتهایی، مکیدن دست ها، اختلال در خواب ، گریه و بدخلقی فراوان و به گفته والدین کودکان: تب! در زمان بروز این علائم، دهان کودک خود را باز می کنید مشاهده می کنید لثه ملتهب و قرمز شده است اما هنوز اثری از این جوانه های پر دردسر نمی باشد.تب دندان در کودکان

 بعد از گذشت یک الی دو هفته این جوانه ها خود را نشان می دهند. این روند در تمامی کودکان اتفاق می افتد و اغلب با کمی درد در لثه همراه است. رویش دندان ها در کودکان متفاوت است و دخترها زودتر از پسرها با درد این جوانه ها و رویش آنها روبرو می شوند.دندان قروچه کودکان

این موضوع را در نظر داشته باشید که تب با گرم شدن اندک دمای بدن بسیار متفاوت است، رویش دندان ها باعث اندکی افزایش دمای بدن می شود و این دما تا 38 درجه طبیعی است و تب محسوب نمی شود. اما اگر دمای بدن کودک به بیش از 38 درجه افزایش پیدا کند و کودک شما بی حالی زیادی را تجربه کند، نوزاد بیمار است  و باید سریعا به پزشک متخصص مراجعه کرد، زیرا تب بالا به علت رویش دندان نمی باشد  و به دلایلی مانند عفونت، سرماخوردگی، و التهابات خود را نشان می دهد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.